آخرین اخبار
کد مطلب: 80315
دولت حذف افراد متمکن از يارانه را به تاخير انداخته است"
پور‌ابراهيمي: دولت مبناي درآمدي براي حذف بخشي از يارانه‌بگيران را اعلام کند
تاریخ انتشار : 1393/05/26
نمایش : 1781
عضو کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه دولت بايد عدد مبناي درآمدي براي حذف بخشي از يارانه‌بگيران را اعلام کند،گفت: بدون شک افراد زيادي مشمول دريافت يارانه نيستند و مشخص نيست که چرا دولت در حذف اين افراد تاخير مي‌کند.
به گزارش سلام لردگان, محمدرضا پورابراهيمي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار تسنيم در کرمان، با بيان اينکه در بحث هدفمندي يارانه‌ها در سال 93 با دولت توافق شد که اشکالات مرحله نخست اين طرح را برطرف کند، اظهار کرد: در مذاکرات دولت و مجلس توافق بر اين بود که دولت قبل، از اجراي قانون عدول کرده است.

وي با بيان اينکه نبود تعادل ميان منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها يکي از اين عدول قانوني دولت احمدي‌نژاد بود، افزود: بر اين اساس منابع ناشي از هدفمندي يارانه‌ها با مصارف ناشي از آن برابري نمي‌کرد.

نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه با دولت جديد توافقاتي در ابتداي کار براي همخوان کردن منابع و مصارف طرح هدفمندي يارانه‌ها انجام شد، گفت: ما از دولت درخواست کرديم مجموع منابع و مصارف اين طرح را شفاف سازي و اعلام کنند.

پورابراهيمي با اشاره به اينکه تا پيش از اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه‌ها 42 هزار ميليارد تومان در سال به مردم يارانه پرداخت مي‌شد، تصريح کرد: هرچند در حال حاضر تعدادي از مردم از دريافت يارانه انصراف داده‌اند، اما در بهترين حالت بين 1500 تا حداکثر 2000 ميليارد تومان از تعهدات دولت در پرداخت يارانه‌ها کسر شده است.

وي با تاکيد بر اينکه دولت بايد براي پرداخت حداقل 40 هزار ميليارد تومان يارانه به مردم منابع داشته باشد، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد مانند دولت قبل به پرداخت نقدي ادامه دهد، بايد محل تامين اين منابع را نيز مشخص کند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت بايد در اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها يک تعادل بين منابع و مصارف برقرار کند، گفت: مجلس از دولت انتظار دارد رقم‌هاي شفاف منابع و مصارف هدفمندي يارانه‌ها را اعلام کند.

پورابراهيمي با اشاره به اينکه پيش بيني مجلس بر اين است که دولت از محل افزايش قيمت‌هاي انرژي در ابتداي امسال حداکثر به 7 هزار ميليارد تومان دست مي‌يابد، افزود: اين منابع از محل افزايش قيمت بنزين سهميه‌اي 400 توماني به 700 تومان و بنزين 700 توماني آزاد به هزار تومان و ديگر حامل‌هاي انرژي است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر يکي از اشکالاتي که به دولت وارد است، پرداخت يارانه به همه متقاضيان دريافت يارانه است، تصريح کرد: بر اساس قانون دولت بايد متناسب با درآمد افراد يارانه پرداخت کند.

نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه يکي از موضوعات جنجالي دولت احمدي‌نژاد پرداخت يارانه‌هاي يکسان به همه افراد جامعه بود، خاطرنشان کرد: در آن هنگام مجلس به دولت ايراد مي‌گرفت که چرا در پرداخت يارانه‌ها ميزان درآمد افراد را لحاظ نمي‌کنيد و اغنيا و فقرا را به يک چشم مي‌بينيد.

پورابراهيمي با اشاره به اينکه دولت احمدي‌نژاد نبود داده‌هاي اطلاعاتي از ميزان درآمد و ثروت افراد را عامل پرداخت يکسان يارانه به همه افراد اعلام مي‌کرد، افزود: در حال حاضر دولت اطلاعاتي از ميزان حقوق، درآمد و اموال مردم دارد و مي‌تواند اين اطلاعات را در نحوه پرداخت يارانه‌ها لحاظ کند.

وي با بيان اينکه کنار گذاشتن افراد انصرافي از دريافت يارانه‌ها گام نخست دولت در حذف برخي از يارانه بگيران است، گفت: دولت بايد به سرعت نسبت به تعيين عدد مبنا براي پرداخت يارانه به افراد جامعه اقدام کند تا از اين طريق بتواند به فقرا کمک بيشتري کند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه همه آنهايي که متقاضي دريافت يارانه هستند، مستحق نيستند، بيان کرد: نبايد افرادي که تحت پوشش کميته امداد هستند و ماهي 300 تا 400 هزار تومان مستمري مي‌گيرند، سهم يکساني از يارانه‌ها در کنار افراد داراي خانه و امکانات دريافت کنند.

پورابراهيمي با اشاره به اينکه دولت حذف افراد متمکن را به تاخير انداخته است، گفت: يکي از انتقاداتي که به دولت وارد است، همين تاخير در حذف اغنيا از دريافت يارانه‌ها است.

وي با بيان اينکه همه افراد جامعه مستحق دريافت يارانه نيستند، اظهار کرد: دولت بايد عدد مبناي درآمدي را براي پرداخت يارانه تعيين و اعلام کند و افرادي که بالاي اين رقم هستند، مشمول دريافت يارانه نشوند.

نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه تا زماني که دولت به همه متقاضيان يارانه پرداخت مي‌کند نشان مي‌دهد که همه مستحق دريافت يارانه هستند، خاطرنشان کرد: بدون شک افراد زيادي مشمول دريافت يارانه نيستند و مشخص نيست که چرا دولت در حذف اين افراد تاخير به وجود آورده است.
منبع. تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس